Online zichtbaarheid Sprankel Online

Het verhogen van je online zichtbaarheid gaat je absoluut lukken als je aan de slag gaat met deze zes tip.

Tip 1: Het gaat niet over jou

Hoe graag je het ook wilt, je ideale klant is niet geïnteresseerd in jou. Wel in wat je product of dienst voor hen betekent. Maak content. Ga bloggen, maak stoere filmpjes en leuke graphics . Laat achterwege hoe geweldig jij wel bent, wat je al bereikt hebt en hoeveel diploma’s je tegen de muur hebt hangen. – Je (potentiële) klant heeft hiervoor 0,0 interesse – . Het enige dat voor hen telt, is het resultaat dat ze willen bereiken. En liefst zo snel mogelijk als het even kan.

Tip 2: Een goede headline is noodzakelijk

Lezers van het wereld wijde web worden blootgesteld aan zeer veel informatie. Waarom zouden ze de moeite nemen om jouw blog lezen? Een goede headline is daarom een must. Zorg dat je mensen aantrekt met een aantrekkelijke titel en je online zichtbaarheid zal ook zeer snel groeien.

  • Beschrijf het belangrijkste voordeel voor de eindgebruiker
  • Je headline bestaat bij voorkeur uit 5 tot 12 woorden en 1 of 2 nummers
  • Gebruik steeds één van deze twee voordelen: snel en goedkoop. (Deze voordelen trekken altijd de aandacht – gebruik hiervoor synoniemen)
  • Schrijf de woorden die belangrijk zijn met een hoofdletter

Tip 3: Welke taal gebruik je?

Schrijf in actieve taal, gebruik werkwoorden. Werkwoorden genereren actie en je lezer doet iets als resultaat. Passieve zinnen voegen geen extra waarde toe. Als jij passief in de zetel ligt, dan doe je ook niets productief. Dat is net hetzelfde met een passieve headline.

Actief vs Passief

De ober brengt de drankjes aan tafel vs  De drankjes worden door de ober aan tafel gebracht

Merk je het verschil? De laatste zin laat je in slaap vallen 🙂

Tip 4: Wees specifiek

Wees duidelijk en laat geen ruimte voor interpretatie. Maak het hen gemakkelijk.

Stel dat Evelien van  ‘All about Eve’ (vegan food, make-up en teabar) op zaterdag -voor een gelukkige winnaar- een gratis vegan lunch weggeeft en zo een nieuw publiek wil aantrekken. Dan maakt ze best een post met de specifieke locatie van deze coolste bar ever.

Je vindt ons in de Ridderstraat nr5, een zijstraat van de Koning Albertstaat

in-plaats-van

We zitten in hartje Hasselt.

Loading Preview…

Powered by Creative Market

Tip 5: Wees relevant

Verwijs naar iets dat op dat moment actueel is. Haak je content aan gebeurtenissen die er toe doen en wees creatief hierin.

Eveline van ‘All About Eve’ (valt het op dat ik fan ben?) organiseert op de dag van het huwelijk van Prins Harry en Megan haar eerste Vegan High Tea. Een hele namiddag hapjes en drankjes voor een zacht prijsje terwijl de prins met zijn prinses trouwt. (Heb je de link – Engeland – High Tea?)

 

Tip 6: KISS it

Keep It Stupid Simple. Gebruik geen moeilijke woorden of al te lange zinnen. Je bent geen wetenschappelijke studie aan het schrijven, mensen zitten ter ontspanning op Facebook en andere sociale media en ze willen er echt de woordenboek niet bijhalen om te begrijpen wat je schrijft.

En ook dit, want dat is echt belangrijk en mag je zeker niet vergeten..

Het is niet omdat jij je onderwerp vanzelfsprekend vindt, dat mensen dit ook vinden. Ga ervan uit dat ze er helemaal niets over weten. Wat voor jou normaal is, is dit (meestal) niet voor anderen.

 

Bonus Tip : Call to Action of CTA

Een Call To Action (CTA) is een volgende stap dat je klant dient te nemen. Bijvoorbeeld het downloaden van een ebook, zich inschrijven voor een cursus, een blog lezen.. Het maakt niet uit wat het is, voorzie wel een CTA in je content. Neemt je klant deze volgende stap niet, tant pie, maar zorg ervoor dat de mogelijkheid er wel is, want anders doet ie het zeker niet. En vraag hiernaar. Vraag je mensen de volgende stap te nemen. Zet trouwens niet alleen in je blog een CTA. Je mag dit op elk kanaal, zelfs in je Facebook Events, toepassen. Online zichtbaarheid, we komen er aan!

Over CTA’s gesproken…. heb jij….

BTW, wil je meer online zichtbaarheid? Begin dan met een consistente look

Maak je huisstijl in Canva

 

 

of 

Check dit gave youtube kanaal!