facebook Advertenties -Waar moet je op letten? Zeker als je niet onnodig je centen aan dit platform wil verkwisten. En geloof me… Je ziet regelmatig stoten passeren. Wat denk je van een Franse advertentie, euhh, ik spreek helemaal geen Frans.. of een advertentie voor een event dat al een hele week voorbij is??  Goed targetten en je hoofd erbij houden is de boodschap. Maar hoe begin je er nu aan? Hoe adverteren op Facebook?

Disclaimer: Deze blog bevat affiliatelinks. Als je op één van deze links klikt en een aankoop doet, kan ik een kleine commissie verdienen. Hier betaal jij als klant niets extra voor. Je vindt op deze website alleen producten waar ik zelf 200% achter sta. Heb je vragen, stuur me een mailtje op kelly@sprankelonline.be

Facebook advertenties – Waar moet je op letten?

Stel jezelf de vraag, wie wil je bereiken? Zijn dat mensen die je nog niet kennen, mensen die al wel eens van je gehoord hebben of zij die al eens bij jou iets geliked, geëngagged of misschien al gekocht hebben bij je?

Koud – Warm – Heet

Want in die types van mensen zit een heel groot verschil. Mensen die je nog niet kennen, leuk vinden of vertrouwen noem je  een koud publiek, mensen die al wel eens van je gehoord hebben, maar nog niet klaar waren om iets van je te kopen noem je een warm publiek. En een heet publiek is dan de laatste groep. Ze kennen je, vinden je leuk of volgen je én hebben al gekocht of hebben op het punt gestaan.

Dus wie wil je bereiken?

Een koud – warm of heet publiek?  Elk type van publiek vraagt een heel andere aanpak. Want waarom zou een koud publiek van je kopen? Ze hebben nog nooit van je gehoord, waarom zouden ze dan geld uitgeven? Denk je dat ze na het zien van een sales – advertentie onmiddellijk centjes aan je gaan uitgeven? Ik doe dat in ieder geval niet zo snel, jij wel?

Een warm publiek zal sneller de stap zetten, dus dat pak je dan weer anders aan dan een koud publiek. Idem voor een heet publiek.

Facebook advertenties – Maar ik begin pas, niemand kent mij?

Als niemand je nog niet kent, dan ga je focussen op een koud publiek. Je doel is dan koud in warm om te toveren. Klinkt gemakkelijk (of niet? ) maar hoe pak je dat aan?

Koude mensen kopen niet onmiddellijk, dus maak geen sales – ad. Maak een advertentie waarin ze je beter leren kennen. En de beste manier om je te leren kennen is je aan het werk te zien.

Maak een video over wie je bent, wat je doet en geef waarde. Verspreid deze video dan in de vorm van een advertentie. Je pixel en je statestieken geven je nadien meer inzicht over de gebruikers.

Je kan nadien de mensen gaan targetten die bijvoorbeeld 50% van je video bekeken hebben. (Ondertussen is dat al een warmer publiek). Je bespaart veel geld en frustratie want nu ga je gerichter adverteren, aan mensen die interesse in jou hebben. En dat maakt het leven heel wat aangenamer.

Facebook Advertenties – Hoe maak je ze aantrekkelijk?

1) Trek de aandacht door het stellen van een vraag. Een zeer belangrijke vraag. Zo belangrijk dat ze het gevoel hebben dat ze onmiddellijk een connectie met je aangaan – als in – jij spreekt live met hen en stelt je vraag.

2) Wat hebben zij er aan? Maak duidelijk welke voordelen ze krijgen als ze op je aanbod ingaan. Wees duidelijk en transparant met wat je te zeggen en te bieden hebt.

3) Maak mooie templates, zoek toffe afbeeldingen. Maak ze scroll stoping!

4) Gebruik headlines op je advertentie. Zorg ervoor dat de boodschap duidelijk is. Onderscheid je van alle andere advertenties op Facebook.

 

Andere toffe blogs en templates ontdekken?

Werkbladen groep 1

Knipoefening Werkbladen

Vormen leren voor peuters en kleuters

Getallen schrijven werkbladen in Canva

Letter Kleurplaten in Canva

Geboorteposter Sterrenbeelden

Tafels Oefenen Werkbladen

Thema Ruimte Templates in Canva

Peuters Woordkaarten

Piraten Woordkaarten

Vormen Woordkaarten

Meer info over deze website

Deze website maakt gebruik van affiliate linkjes, als je via één van deze linkjes een aankoop doet, dan wordt hiervoor een commissie betaald door het betreffende bedrijf. Dit kost jou als consument niets extra, maar hierdoor kan mijn website wel blijven bestaan. Dus, alvast een dikke dankjewel hiervoor. Heb je hierover vragen, of heb je een andere vraag? Geef me dan een seintje op kelly@sprankelonline.be