Dat een mailinglijst iets heel belangrijk in je online onderneming is weet jij al. Het zorgt er voor dat je in contact blijft met de mensen die je website bezoeken, zeker wanneer ze nog niet helemaal zeker zijn of ze een aankoop gaan doen of niet. Op deze manier bouw je een relatie en vertrouwen op en je kan steeds opnieuw leuke nieuwtjes, maar ook toffe aanbiedingen naar deze groep van mensen sturen. Een emaillijst is dus één van de meest belangrijke marketingtools van een (affiliate) marketeer. In deze blog geef ik je enkele ideeën mee van hoe jij mensen laat inschrijven op jouw gratis weggever en dus je emaillijst.

*Op deze website maak ik gebruik van affiliate linkjes. Als jij via deze linkjes een aankoop doet, krijg ik hiervoor een kleine commissie. Dit kost jou niets extra, maar hierdoor kan mijn blog wel blijven bestaan. Dus dank je wel hiervoor!

Uitzonderlijk aanbod

Zorg ervoor dat je je mensen een uitzonderlijk aanbod kan aanbieden. Iets waar ze niet aan kunnen weerstaan en waarvoor ze zich inschrijven op je mailinglijst. Wat denk je van een goed en gratis ebook waarmee je ook nog eens geld kan verdienen?

 

En met deze Canva Templates maak je dan dat ebook 😉

 

Op elke pagina

Niet vergeten om dit aanbod dan ook op elke pagina en in elk blogbericht te vermelden. Ook de sidebar is een handige plaats om een linkje naar je gratis weggever te plaatsen.

Maak het gemakkelijk

Maak het gemakkelijk voor je mensen om in te schrijven. Vraag alleen maar een naam en een emailadres. Meer info willen mensen niet geven en dan haken ze af. Wil je toch meer details, vraag deze dan later in één van je automatische mails.

Aparte pagina

Maak een aparte pagina op je website en promoot hier enkel je gratis weggever op. Zorg ervoor dat er geen andere afleidingen op die pagina te vinden zijn. Je kan dan zeer gericht verkeer naar deze pagina sturen door te delen op sociale media of advertenties.

Nodig mensen uit

Nodig mensen ook expliciet uit om zich in te schrijven op je nieuwsbrief. Met een leuke afbeelding of met een tekstlinkje. Leuke afbeeldingen maak je uiteraard zelf en heel gemakkelijk in Canva.

Emailhandtekening

Verwerk zeker ook de aanbieding van je freebie in je emailhandtekening. En zorg er ook voor dat mensen je gaan mailen met vragen. Je stuurt het antwoord terug en bam.. ze zien je offer.

Gastblog

Schrijf een gastblog en verwerk daarin een link naar je nieuwsbrief of gratis weggever.

Sociale Media profielen

Verwerk linkjes naar je gratis weggever in je sociale media profielen. Verwerk je nieuwsbrief ook in je Facebook banner.

Affiliate programma

Waarom niet starten met een eigen affiliate programma? Dan laat je je nieuwsbrief door je affiliates promoten in ruil voor een lead commissie.

Testimonials

Publiceer testimonials van mensen die je product of in dit geval je gratis weggever gebruikt hebben en er zeer enthousiast over zijn.

Interview

Interview interessante mensen, maak een podcast en video hiervan en schrijf de tekst uit. Verwerk in elk van de drie zaken een link naar je freebie.

Uitstekende Content en Promo’s

Lever in je nieuwbrieven de beste content en de aantrekkelijkste promo’s zodat je mensen gaan vertellen over jou tegen anderen. Laat je lezers ook je nieuwbrieven delen met hun online contacten. Al dan niet met een beloning hiervoor.

Publiceer je archieven

Duik in de archieven van je nieuwbrieven en hergebruik gewoon wat je ooit geschreven hebt. Publiceer gewoon alles op je website en nodig mensen uit om zich alsnog in te schrijven. Zo kunnen ze zien wat je te bieden hebt. Natuurlijk, post niet hetgeen je vorige week in je nieuwbrief geschreven hebt, maar gebruik wat ouder materiaal. Meer tekst op je website is uiteraard beter voor je SEO.

Pop-up

Deze gebruik ik zelf niet, maar je kan uiteraard wel een pop-up op je website zetten waarbij je mensen vraagt zich in te schrijven voor je nieuwsbrief.

Privacy Policy

Verwerk een linkje naar je privacy policy in je aanmeldformulier.

YouTube

Post relevante video’s op YouTube met de juiste linkjes en een watermerk met je URL op je video. Een ideale plaats is de linkerkant van je video – voor dat watermerk dan..

Webinar

Doe eens een webinar of Zoom sessie met de eigenaar van één van je affiliate producten. En vraag mensen zich in te schrijven – met emailadres – voor dit unieke event.

 

 

Wil je meer ontdekken over Affiliate Marketing, check dan zeker deze verzamelpagina over Affiliate Marketing. Heb je verder nog vragen, dan kan je me altijd bereiken op kelly@sprankelonline.be. Ik antwoord altijd zo snel mogelijk.