My Dear

Belgische webshops. Wie zijn ze, wat doen ze? Vandaag op het programma: My-dear.be.

Met de blog – Belgische Webshops – wil ik mijn duit in het zakje doen en Belgische ondernemers steunen. Ik wil dat de blog een verzamelplaats wordt van vele webshops en ik wil nog een stapje verder gaan. Ik wil de webshop CEO’s een gezicht geven en ze enkele vragen stellen. Het is alvast leuk om te ontdekken hoe ze met deze crisis omgaan. Want ja, we komen er samen door.

Heb je zelf ook een webshop of ken je een toffe webshop? Laat het me zeker weten op kelly@sprankelonline.be en ik neem spoedig contact met je op.

 

Vegan Webshop My Dear

 

Dank je om deel te nemen aan dit interview. Met wie hebben we het genoegen?

Lieze Goos van My-dear.be

Wat is het verhaal van My-dear.be? Hoe is het allemaal begonnen? Welke producten of diensten bied je aan?

Mijn verhaal is gestart toen ik in andere zaken aan het werk was als schoonheidsspecialist. Het viel me erg op dat er niet verder werd gekeken dan “werkt het product”. Hier had ik het heel vaak moeilijk mee aangezien ik erg gesteld ben op de aarde en de dieren en mensen die ook daarop mogen lopen. Dus een product moest voor mij niet enkel werken, het moest ecologisch verantwoord zijn, niet getest op dieren maar ook geen dierlijke ingrediënten bevatten. Zo werk ik nu al heel lang met het merk Naobay in mijn salon. Zij zijn zeer transparant over de afkomst van hun producten en hebben ook mooie certificaten.  Hier doe ik ook mijn gelaatsverzorgingen mee in het salon. Sinds kort is hier “Cleyo” bijgekomen. Dit zijn echt huidverbeterende producten, hier zie je echt na een paar dagen duidelijk verschil van de conditie van je huid. Mijn pagina van het schoonheidssalon is www.my-dear.be en de pagina van mijn webshop waar al deze producten ook te koop zijn is www.my-dear-shop.be . Op instagram kan je me terugvinden onder de naam my0dear .

Nu met de Corona crisis moet je noodgedwongen je fysieke winkel of activiteiten stoppen. Hoe kijk je hier tegenaan? Was er al een webshop? 

Dit was toch wel heel erg verschieten. Ik had al een webshop maar deze stond op een enorm laag pitje dus hier zou ik niet van recht kunnen blijven. Wij zitten ook midden in de verbouwingen van niet enkel ons huis maar ook een nieuw pand voor mijn schoonheidssalon. Dus buiten alle vaste kosten die ik heb voor de zaak stoppen die rekeningen ook niet. Dus dat geeft wel een erg benauwend gevoel! Ik hoop maar dat het allemaal niet te lang duurt en dat de “financiële schade” niet te groot gaat zijn. 

Op welke manier zorg jij dat je webshop nu meer aandacht krijgt? Bereik je veel klanten via sociale media?

Ik ben hier echt van ’s morgens tot ’s avonds mee bezig. Er was al wel een webshop maar die zat maar met haken en ogen in elkaar. Nu ik verschillende updates heb gegeven is het veel overzichtelijker voor mensen om iets terug te vinden en is er echt een winkel gevoel. Alle pakjes die in Geel worden geleverd breng ik ook met de fiets aan de voordeur. De rest gaan met de fiets naar de post natuurlijk. Ik probeer meer zichtbaarheid te creëren op instagram. Ondertussen is er ook 1 nieuwsbrief uit de deur gegaan maar dat beperk ik altijd tot 1x in de maand.

Wat vind je nu het allerleukste aan je webshop en was dit voor Corona anders?

Het allerleukste is het verrassingseffect. Bezig zijn met af te wassen of ’s morgens wakker worden en ineens een melding krijgen dan iemand een bestelling heeft geplaatst. Ik moet zeggen dat dat voor corona ook al zo was. Hier word ik gewoon enorm blij van dat iemand heeft besloten om mij te vertrouwen en om uit mijn selectie iets te nemen dat ze nadien dagelijks kan gebruiken.

Welke webshop taak doe je helemaal niet graag?

Het boekhoudgedeelte. Ik help heel graag mensen verder met hun vragen en ik maak ook graag met zorg de bestelling klaar, maar boekhouden is toch wel het minste deel en het hoort er nu eenmaal ook bij. 

 

Vegan Webshop My Dear

 

Kijk je nu anders naar je webshop en wat wil je in de toekomst nog bereiken met je shop?

Ja ik kijk hier nu heel anders tegenaan. Hoe belangrijk dit eigenlijk is voor situaties als deze als je niet meer mag werken of als je niet meer kan werken door zelf fysieke problemen. Dat dit toch nog een manier is om brood op de plank te leggen. 

Heb je meer vrije tijd gekregen door Corona en hoe besteed je deze momenten? Leer je jezelf nieuwe skills aan?

Ik werkte elke werkdag van 8:30u tot 21u dus ik heb wel enorm veel vrije tijd nu. Ik probeer heel veel van die tijd in mijn webshop nu te steken of om mijn leerstof over de huid op te frissen en nieuwe dingen hierover te leren. Waar ik ook tijd voor heb genomen is om mondmaskers te maken voor de stad Geel. Zij deelde pakketten uit en daar kon je thuis verder mee aan de slag. Super tof om je op die manier ook nog zinvol te voelen en je steentje bij te kunnen dragen!

Werkt My-dear.be al met Canva? 😉

Ja 😀 ik werk met canva, niet voor heel uiteenlopende zaken maar eigenlijk enkel om mijn stories op instagram wat in thema te houden. Ik vind dit wel een super app! 

Heb je een tip voor de lezers van deze blog? ( Corona – webshop – lokaal kopen – online kopen …) 

Het is echt enorm belangrijk dat we elkaar steunen! Het is niet simpel om als kleine zelfstandige overeind te blijven in tijden als deze. Ga daarom bij elke aankoop eerst eens na of er iemand in jouw omgeving is die dit misschien ook wel verkoopt. En aan de zelfstandigen die enkel een fysieke winkel hebben: maak een webshop! Hoe klein dan ook, al is het enkel met kadobonnen. Op deze manier kunnen jouw klanten je toch steunen, en nadien hebben ze er nog pret aan ook!

Dank je wel voor het mooie interview Lieze van My-dear.be #staystrong