Facebook live

Facebook Live

Facebook Live doen, je wil wel, maar hebt niet altijd inspiratie. In deze blog ontdek je enkele inspirerende tips om aan de slag te gaan. Pas deze tips met enige creativiteit aan voor je eigen onderneming. Vertel dus het verhaal van jouw bedrijf op je eigen unieke manier. Dankzij deze real-time interactie met je volgers leg je supersnel connecties, mensen leren je beter kennen, gaan je vertrouwen, vertellen over je tegen hun vrienden en worden klant. Je geeft je pagina een echte boost en bereikt zoveel meer mensen.

Hoelang uitzenden?

Je beslist zelf hoelang je live wil gaan en in het begin is het soms echt heel eng. Start daarom met kort live sessies, je hoeft zelfs helemaal niet in beeld als je dat niet wil. Maar uittesten en volhouden is hier de boodschap. Als je vaker live gaat wordt het echt een makkie en vind je het binnen een maand of drie #easypeasy. Alsof je nooit iets anders gedaan hebt. Met Facebook Live kan je tot 240 minuten uitzenden. Hieronder enkele inspirerende tips.. #gogogo

Facebook Live onderwerpen

1 – 10 minuten

  • Vraag aan je mensen over welk product ze meer willen weten.
  • Geef meer informatie over de locatie waar je zit, zet je personeel in de kijker (iemand is jarig , zwanger of heeft een doel bereikt), vertel over een nieuw project
  • Bespreek een specifieke techniek. Laat zien hoe je die vegan nagellak juist aanbrengt,  hoe je suikerwax klaarmaakt voor gebruik, hoe je die ice coffee maakt.
  • Doe een Internet Challenge, bespreek de opdracht in een live video
  • Geef je fans een glimp van je werkplek 
  • Laat je mensen mee bepalen welk nieuw merk er in je winkel komt
  • Nieuw contract tekenen?  Neem je mensen mee in deze fantastische Behind the scenes
  • Interact met fans tijdens je ochtendkoffie of tijdens een meeting
  • Geef shoutouts of lees comments live voor
  • Meet ’n Greet met iemand leuk?
  • Deel een tip over het gebruik van een bepaald product, een leuk restaurantje of een plaats waar je echt de lekkerste koffie drinkt
  • Do’s en dont’s delen met je volgers. Zoals, waar let je op als je je feestje wil stylen met tweedehandsspullen
  • Ga live, maar zonder woorden. Laat de omgeving spreken

_____________________

 

_____________________

10 – 30 minuten

  • Host een Q&A. Laat je mensen live vragen stellen over een merk waarmee je samen werkt, een nieuwe trend in je industrie of leg inspirerende kaarten en laat de mensen eentje trekken. Beantwoord hun vragen en bouw een persoonlijke connectie op.
  • Een nieuwe lading producten aangekregen voor de winkel? Doe een unboxing en laat je mensen mee genieten
  • Test een product en geef je eerlijke mening hierover in een review
  • Interview iemand: collega’s – klanten – leveranciers – experts- een toevallige voorbijganger
  • Deel je gedachten; over iets dat in je (werk)leven aan het gebeuren is of over een project/event dat op de planning staat
  • Vertel mensen over een goed doel dat je steunt en hoe je publiek hierbij kan helpen
  • Een Facebook Live door de ogen van een klant, laat je klant je live Facebook sessie overnemen en ontdek hoe klanten je onderneming zien
  • Deel een persoonlijke hobby en laat mensen mee genieten wanneer je deze uit voert
  • Ben je creatief, maak dan een live ontwerp volledig volgens de instructies van je live volgers – real time art
  • Deel een succesverhaal, en weet… je hebt elke dag successen groot of klein
  • Wie zijn je collega buren en koop je soms bij hen? Met andere woorden ga lokaal en toon dit.
  • Zet een fan, een buur een goede vriend, collega of je liefste huisdier in de spotlights
  • Onderweg naar Q&A. Ben je onderweg naar een bepaald event of project. Laat je fans mee volgen en laat ze je er vragen over stellen.

_____________________

 

_____________________

30 – 240 minuten

  • Geef je mensen een volledige behind the scene. Het leven zoals het is op kantoor, een event waar je naartoe gaat, laat ze iets zien waar ze zelf niet naartoe kunnen/mogen gaan. Toon een volledig voor en na, een makeup makeover, een fotograaf die gevolgd wordt tijdens een trouwfoto sessie, die knappe coca-cola man in de tuin.
  • Heb je een boekvoorstelling of een nieuw product gemaakt dat op de markt komt? Deze productlancering mag je publiek dus niet missen
  • Lees een passage uit je boek of uit een boek dat je inspirerend vindt. Luidop lezen hee.. 😉
  • Geef je volgers een front-row seat to the action
  • Kijk samen met je mensen naar je favoriete show of film
  • Masterclass Q&A, geef eens een volledige training online
  • Rode loper ervaring. Sta je soms op of naast een Red Carpet event? Je mensen willen hiervan een glimp
  • Een samenwerking op komst? Deel dit gesprek live
  • Neem je fans mee als je op uitstap gaat met je vrienden of je collega ondernemers
  • Een dag in het leven van je onderneming, door de ogen van een collega.

_____________________

 

_____________________

 

Vind je dit een boeiende blog en ben wil je meer Sprankel Online inspiratie? Check dan zeker de gratis training hieronder

Gratis Training

Maak je huisstijl in Canva