Met Facebook Pages to Watch ontdek je hoe goed je concurrenten – concullega’s het op Facebook doen en als je hun resultaten gaat meten, daar word je een heel pak wijzer van.

Hoe ga je te werk?

  • Je hebt een zakelijke Facebookpagina
  • Ga naar je statistieken: vanaf 30 volgers heb je toegang tot je statistieken, vanaf 100 volgers kan je ‘Pages To Watch’ raadplegen
  • Klik op ‘Overzicht’ in de linkerkolom en scroll naar beneden
  • Voeg pagina’s toe
  • Goed nieuws: je concurrenten weten niet dat je hen stiekem in de gaten houdt
  • Facebook zet de pagina’s met de meeste likes bovenaan en zo zie je ook meteen waar jij past in de lijst

Welke data zie je?

  • Totaal aantal vind-ik-leuks
  • Percentage stijging of daling van het aantal vind-ik-leuks deze week
  • Het aantal berichten deze week
  • Interactie op berichten van deze week

Extra Tips – Facebook Pages to Watch

Staar je niet blind op het aantal likes dat een pagina heeft. Het is goed mogelijk dat deze gekocht zijn. Een pagina met veel vind-ik-leuks lijkt nu eenmaal succesvoller, heerst dat idee ook niet bij jou? Maar wat heb je aan gekochte volgers? Ze zullen nooit in interactie gaan met je en waarschijnlijk ook nooit klant worden.

Als je in je ‘Pages to Watch’ zit en je klikt op de pagina van je concullega, dan krijg je een overzicht van zijn of haar topberichten van deze week. Hier ontdek je dus wat goed of net niet goed scoort. Welke mensen reageren, wat mensen zeggen of vragen. Als je ziet dat iemand een vraag stelt over een bepaald onderwerp, dan heb jij misschien wel je onderwerp voor je volgende blog of post? En wat delen ze, zijn dit foto’s video’s, een challenge of doen ze geregeld een Facebook Live? Deze kennis hebben is echt een goudmijntje voor je, je ontdekt zoveel over je concurrenten  en je ideale volger.

Wil je meer weten?

Facebook integreren in je marketingplan? Wil je deze zelf onderhouden en extra tips bekomen via een one2one of liever een training in groep. Of geef je graag je hele Facebookmarketing volledig uit handen? Mail [email protected] of stuur een PM via Sprankel Online en we bekijken samen de mogelijkheden.