Messenger is een messaging app en platform. Je gebruikt het om berichten te sturen en in connectie te gaan met anderen.

Maar deze software heeft veel meer opties:

  • Je kan je locatie delen
  • Samen een spel spelen
  • Een herinnering versturen
  • Live een foto, video of boomerang maken en versturen
  • Eerder opgenomen foto’s en video’s versturen
  • Spraakclip maken en versturen
  • Groepen aanmaken en groepsgesprekken voeren
  • Je kan bedrijven opzoeken en ze via messenger een bericht sturen

Hoe gebruik je Facebook Messenger voor je onderneming?

Rechtstreeks een bericht sturen

Mensen kunnen veel sneller in contact met je gaan. Ze kunnen je een bericht sturen in plaats van je te bellen. Een nadeel hiervan kan zijn dat mensen denken dat je ten alle tijden bereikbaar bent en ze zodra ze een bericht gestuurd hebben ook antwoord verwachten. Zelfs op vrijdagavond om 21u30.

Advertenties

Je hebt de mogelijkheid om advertenties te versturen in de app. Er zijn 3 types advertenties:

1. Messenger Inbox:

Deze advertenties zie je tussen je berichten verschijnen. Er staat naast de naam duidelijk bij dat het een advertentie is.

2. Click to Messenger:

Dit type van advertentie stuurt mensen vanuit je Facebook, Instagram of Messenger ad naar een Messenger gesprek, waarna je met je klant een gesprek gaat voeren. Opvolgen is dan wel essentieel. En zorg ook dat je de toeloop aan gesprekken wel te baas kan, zodat mensen niet te lang moeten wachten.

3. Sponsered Messages:

In deze optie stuur je je promotie door naar mensen met wie je al gesproken hebt in Messenger. Ook hier weer is het belangrijk dat je actief en responsief bent.

Ps: leuke plaatjes voor je advertenties maak je gemakkelijk zelf in Canva.