Instagram Business Sprankel Online

Instagram Highlights, gebruik jij dat al voor je business? Vind je het ook geen zonde, je maakt de mooiste creaties voor je Storie en dan verdwijnt die gave foto of video na 24uur. Instagram heeft echter een leuke tool ontwikkelt waardoor je je hoogtepunten wel blijvend kan tonen aan de buitenwereld. Maar let op!! Zorg dat je hiervoor de juiste strategie gebruikt – er is hier een opportuniteit naar meer zichtbaarheid voor je bedrijf.

Instagram Highlights – Waar vind je dat?

Instagram Highlights vind je onder je biografie. Als je er nog geen gecreëerd hebt, dan zie je grijze cirkels staan. Je gebruikt hiervoor foto’s van je actieve storie, maar ook van eerdere stories

Actieve Storie

Klik rechts onder op het hartje → ‘uitlichten’

Je kan deze storie toevoegen aan je hoogtepunten

Oude Storie

  • Klip op ‘nieuw’ onder je bio
  • Je kan eerdere stories gebruiken – scrol naar boven en beneden voor meer foto’s (als je al foto’s geplaatst hebt bij je Stories natuurlijk :))
  • Door de komst van Highlights worden je foto’s standaard opgeslagen
  • Na het kiezen van de juiste foto’s druk je op volgende
  • Je kan je omslag bewerken en je hoogtepunt een naam geven. Wanneer je op klaar drukt, wordt je hoogtepunt gepubliceerd.
  • Geef je hoogtepunt een korte, maar aantrekkelijke naam. Als je een te lange naam neemt, dan gaat deze niet zichtbaar zijn. En dat is zonde.
  • Er is ook de mogelijkheid om je omslag te bewerken. Kies je favoriete storie en geef hem de juiste positie. Dit doe je door de foto aan te klikken en naar boven-beneden-links-rechts te swipen.
  • Druk op klaar als je helemaal tevreden bent
  • Niet helemaal gelukkig met de keuze die je hebt gemaakt? Ga dan je hoogtepunt bewerken of verwijderen. Klik op je hoogtepunt, links onder zie je drie puntjes staan. Je kan hier je hoogtepunt bewerken of verwijderen.
Loading Preview…

Powered by Creative Market

Instagram Highlights – Tips voor je bedrijf

  1. De mogelijkheid bestaat om meerdere albums toe te voegen. Maar er zijn er maar vier zichtbaar. Het is dus belangrijk een keuze te maken met wat je wil laten zien.
  2. Als je een nieuw hoogtepunt plaatst, zal het vorige hoogtepunt naar rechts verschuiven. Kies de juiste strategie en weet wat je op welke plaats wil laten zien
  3. Belangrijke content zet je best in het meest linkse hoogtepunt, dat gaan mensen vaak eerst aanklikken (doe je dat zelf ook niet?)
  4. Je moet er dus even je hoofd bij houden en je content gaan herschikken indien je na een poosje extra content wil toevoegen
  5. Kies de juiste branding – ook voor je omslagfoto
  6. Als je meer dan 10K volgers hebt, kan je een link toevoegen
  7. In je hoogtepunt staat links boven de naam van je hoogtepunt – niet de naam van je account
  8. Zet instructies in je hoogtepunt zodat je verkeer naar je website, bio, blog of producten kan sturen

Wil je meer informatie over Instagram in te zetten voor je bedrijf? Deze blog deelt enkele geheimen met je..

BTW, Instagram Highlights maak je heel gemakkelijk in Canva

Test vandaag nog Canva Pro Gratis

 

Check dit gave youtube kanaal!