Instagram Highlights, gebruik jij dat al voor je business? Vind je het ook geen zonde, je maakt de mooiste creaties voor je Storie en dan verdwijnt die gave foto of video na 24uur. Instagram heeft echter een leuke tool ontwikkelt waardoor je je hoogtepunten wel blijvend kan tonen aan de buitenwereld. Maar let op!! Zorg dat je hiervoor de juiste strategie gebruikt – er is hier een opportuniteit naar meer zichtbaarheid voor je bedrijf.

Disclaimer: Deze blog bevat affiliatelinks. Als je op één van deze links klikt en een aankoop doet, kan ik een kleine commissie verdienen. Hier betaal jij als klant niets extra voor. Je vindt op deze website alleen producten waar ik zelf 200% achter sta. Heb je vragen, stuur me een mailtje op [email protected]

>>>> Lees hier meer over Instagram Reels

Instagram Highlights – Waar vind je dat?

Instagram Highlights vind je onder je biografie. Als je er nog geen gecreëerd hebt, dan zie je grijze cirkels staan. Je gebruikt hiervoor foto’s van je actieve storie, maar ook van eerdere stories

Actieve Storie

Klik rechts onder op het hartje → ‘uitlichten’

Je kan deze storie toevoegen aan je hoogtepunten

Oude Storie

  • Klip op ‘nieuw’ onder je bio
  • Je kan eerdere stories gebruiken – scrol naar boven en beneden voor meer foto’s (als je al foto’s geplaatst hebt bij je Stories natuurlijk :))
  • Door de komst van Highlights worden je foto’s standaard opgeslagen
  • Na het kiezen van de juiste foto’s druk je op volgende
  • Je kan je omslag bewerken en je hoogtepunt een naam geven. Wanneer je op klaar drukt, wordt je hoogtepunt gepubliceerd.
  • Geef je hoogtepunt een korte, maar aantrekkelijke naam. Als je een te lange naam neemt, dan gaat deze niet zichtbaar zijn. En dat is zonde.
  • Er is ook de mogelijkheid om je omslag te bewerken. Kies je favoriete storie en geef hem de juiste positie. Dit doe je door de foto aan te klikken en naar boven-beneden-links-rechts te swipen.
  • Druk op klaar als je helemaal tevreden bent
  • Niet helemaal gelukkig met de keuze die je hebt gemaakt? Ga dan je hoogtepunt bewerken of verwijderen. Klik op je hoogtepunt, links onder zie je drie puntjes staan. Je kan hier je hoogtepunt bewerken of verwijderen.
Loading Preview…

Powered by Creative Market

Instagram Highlights – Tips voor je bedrijf

  1. De mogelijkheid bestaat om meerdere albums toe te voegen. Maar er zijn er maar vier zichtbaar. Het is dus belangrijk een keuze te maken met wat je wil laten zien.
  2. Als je een nieuw hoogtepunt plaatst, zal het vorige hoogtepunt naar rechts verschuiven. Kies de juiste strategie en weet wat je op welke plaats wil laten zien
  3. Belangrijke content zet je best in het meest linkse hoogtepunt, dat gaan mensen vaak eerst aanklikken (doe je dat zelf ook niet?)
  4. Je moet er dus even je hoofd bij houden en je content gaan herschikken indien je na een poosje extra content wil toevoegen
  5. Kies de juiste branding – ook voor je omslagfoto
  6. Als je meer dan 10K volgers hebt, kan je een link toevoegen
  7. In je hoogtepunt staat links boven de naam van je hoogtepunt – niet de naam van je account
  8. Zet instructies in je hoogtepunt zodat je verkeer naar je website, bio, blog of producten kan sturen

Wil je meer informatie over Instagram in te zetten voor je bedrijf? Deze blog deelt enkele geheimen met je..

BTW, Instagram Highlights maak je heel gemakkelijk in Canva

Test vandaag nog Canva Pro Gratis

Check dit gave youtube kanaal! 

 

Andere toffe blogs en templates ontdekken?

Werkbladen groep 1

Knipoefening Werkbladen

Vormen leren voor peuters en kleuters

Getallen schrijven werkbladen in Canva

Letter Kleurplaten in Canva

Geboorteposter Sterrenbeelden

Tafels Oefenen Werkbladen

Thema Ruimte Templates in Canva

Peuters Woordkaarten

Piraten Woordkaarten

Vormen Woordkaarten

Meer info over deze website

Deze website maakt gebruik van affiliate linkjes, als je via één van deze linkjes een aankoop doet, dan wordt hiervoor een commissie betaald door het betreffende bedrijf. Dit kost jou als consument niets extra, maar hierdoor kan mijn website wel blijven bestaan. Dus, alvast een dikke dankjewel hiervoor. Heb je hierover vragen, of heb je een andere vraag? Geef me dan een seintje op [email protected]