Creativy

Tijdens mijn workshops ontmoet ik veel gepassioneerde ondernemers die zich met hart en ziel inzetten in hun bedrijf. Ik blijf deze fantastische ondernemers volgen en zie altijd prachtige zaken gebeuren. Hoog tijd om ze eens aan het woord te laten en te kijken welke successen ze behalen op sociale media. In deze blog is Silvy van Creativy aan het woord.

Vertel eens meer over wie je bent en welk bedrijf je hebt. Waar kunnen mensen bij jou voor terecht?

Mijn naam is Silvy, lieve vrouw van Dirk, mama van 2 tieners, Yinthe en Yanis. Overdag geef ik les in het middelbaar (economische vakken)

Ik ben altijd al wel een creatieve duizendpoot geweest: tekenschool, knutselen, naaien. Ik kreeg zoveel leuke reacties op wat ik maakte voor verjaardagsfeestjes … dat het me daarom ook leuk leek om leuke spulletjes te maken voor anderen, iets wat je niet zomaar in elke winkel kan vinden. Iets gepersonaliseerd.

Glazen met naam, daar is alles mee begonnen. Al snel kwamen de geboortegeschenken. En dan nu gaat het van verjaardag, meter en peter, huwelijk tot zelfs mooie herinneringen voor wie we verloren zijn. Ook voor bedrukking van textiel (leuke quôtes op een t-shirt of trui, bedrukking bedrijfskleding, maar ook de leuke truien Van Re-ie zennik zijn bij CreatiVy te verkrijgen).

Wat is het allerleukste aan je bedrijf?

Je vindt er leuke en gepersonaliseerde geschenken voor groot en klein. En dit tegen een betaalbare prijs.

Was je voor de Facebook, Instagram of Canva training al actief bezig op sociale media?

Al 3 jaar heb ik een Facebookpagina. Wil je dit goed zichtbaar houden, mensen triggeren om naar je pagina te komen kijken, dan moet je hier uiteraard tijd in stoppen. Instagram heb ik ook al een tijdje, maar werd niet zo heel veel gebruikt.

Het was altijd dubbel wat ik deed. Ik zag ook steeds # voorbij komen maar hoe moest ik dit gebruiken zodat ik hier meer zichtbaarheid door kreeg? Zoveel vragen die onbeantwoord bleven.

Canva gebruikte ik al wel om foto’s mooier te laten zien maar het was niet overzichtelijk voor mezelf.

Wat is één van de inzichten die je gekregen hebt?

Eén inzicht? Helaas moet ik je teleurstellen want het zijn er veel meer dan één.

Je krijgt tijdens de workshops zoveel informatie dat je soms gaat denken: hoe moet ik hieraan beginnen. Toen ik naar huis reed na de workshops was mijn hoofdje al volop aan het denken en aan het plannen. Veel inspiratie en ideetjes die ik stap voor stap probeer uit te werken.

Merk je verschil na de training?

Doordat ik een planning per week probeer te maken, zorgt dit ervoor dat alles geautomatiseerder gaat. Ik moet niet meer dag per dag denken wat ik op FB ga plaatsen.

Telkens wanneer er iets nieuws gemaakt is, wordt hier meteen een foto van gemaakt en bewerkt in Canva.

De volgers op Instagram zijn meer dan verdubbeld. Door meer zichtbaar te zijn en samen te werken met anderen.

Op welke post ben je heel trots?

Via Instagram: een foto waar ik zelf al eens opsta en een filmpje. Dat is iets wat ik voor de workshops zo niet meteen zou doen, maar ik probeer erop te letten.

Heb je een sociale media tip voor anderen?

Overdonder je volgers niet met 5 posts per dag maar verspreid dit zodat je elke dag zichtbaar bent en maak hiervoor een planning. Mijn klanten zijn ’s avonds het meest actief en daar probeer ik ook op in te spelen door elke avond een bericht zichtbaar te zetten.

Waar kunnen we je volgen?

Website: www.creativy.be

Facebook: Creativyke

Instagram: Creativyke

 

Heb je zelf ook zin in meer Sprankel Online inspiratie? 

Maak je huisstijl in Canva